YER : KARABAŞ-İ VELİ KÜLTÜR MERKEZİ
TARİH : 27 EKİM 2007

SORU : BEN SİZİ ALLAH RIZASI İÇİN ÇOK SEVİYORUM.(ALLAH'TA SENİ SEVSİN İNŞALLAH)BİZİM BİR ARKADAŞ İŞYERİNDEN ZAMANINDA CUMA NAMAZINA GİTMEK İÇİN İZİN ALIYOR,FABRİKADA SORUN YAPMIŞLARDI.ŞİMDİ GİTMEYE İMKANI VAR AMA GİTMİYOR.FABRİKADA SERBEST CUMA'YA GİTMEK.ARKADAŞIMIN CUMA'YA GİTMESİ İÇİN NE TAVSİYE EDEBİLİRİM.ALLAH'IN SELAMI ÜZERİNİZDE OLSUN.ALLAH RAZI OLSUN.(AMİN)

CEVAP :Şimdi insanlarda böyle enteresan pisikolajik bir duruş noktası vardır.Bazı insanlar yasaklara karşı meğilli olur.Bir şeyi yasaklarsınız,o yasağı yapmaya çalışır insan.Şimdi buda onun gibi.Dersin ki "Namaz kılmak yasak",o kimse orada namaz kılacağım diye mücadele eder.Namaz kılmak serbest ise namaz kılmayı bırakır adam.Aslında bu inancın üzerinde veya ihlasın üzerinde birşey değil.İnsanda ihlas olur ise,o kimse herhangi birşeye bakmadan,bir şekilde o ibadetini yerine getirmeye çalışır.Onu yapmaya çalışır.Ama ihlasta eksiklik varsa,o kimse bir şekilde bu ihlas noktasından uzaklaşır.Genelde de insanlarda bu ihlas noktasında uzaklaşma var.ALLAH muhafaza eğlesin.O kimseye söyliyecek bir laf yok.yani ne yapalım ,ne edelim demişler,onlara yapacak birşey yok.Yani bu noktada bizim elimizde sihirli bir değnek yok ki,alalım biz onu Cuma'ya götürelim veya onu bu noktada ikna edelim.Hidayet ALLAH'ın.Şunu unutmayın.Hidayet ALLAH'ın.Yani bir kimseye siz tavsiye edersiniz,tebliğ edersiniz,hidayet ALLAH'a ait.O noktada hidayete ulaştıracak olan ALLAH.ALLAH hidayet eğlesin inşallah.Dua edin inşallah.ALLAH'ım iyi etsin inşallah.

SORU :HOCAM ŞİMDİ YENİ TİP TŞÖRT VE GÖMLEKLER ÇIKTI ÜZERİLERİNDE TURA VAR.İÇ KISMINDA BESMELE YOK GİBİ GÖZÜKSEDE FARKLI YÖNLERİ İMA EDİYOR.BUNLARI GİYMEK UYGUN MU?BUNUNLA İLGİLİ HANGİ HÜKÜMLER VAR?

CEVAP :Yani insanlar Besmele'li veya ALLAH yazılı tşört giymelerinde veya takı kullanmalarında bir behis yok.Onlarla tuvalete girmeleri uygun değil.Onlarla işte dinen sakıncalı işleri yapmaları veya sakıncalı konumda durumda olan yerlere gitmeleri uygun değil.Yoksa bir kimse ALLAH yazılı bir tşörtle dolaşır.Bunda bir behis yok.Veya Besmele yazılı bir tşörtle veya işte kolye takı bu gibi şeyleri kullanmasında bir behis yok.Ama onunla tuvalete gitmesi,işte onunla böyle bar ,kafe,içki içilen yerlere gidilmesi uygun değil.Yani bunu kullanan insanlar böyle bir alalade bir takı gibi kullanıyorlarsa veya bir süs eşyası gibi kullanmalarıda uygun değil ama hadi kullanıyorlar diyelim ama bunlarla böyle gayri İslam'i mekanlara böyle gayri uygun olmayan yerlere gitmeleri sakıncalı.ALLAH muhafaza eğlesin inşallah.

SORU :YENİ EVLENMEK İSTEYEN BİZ GENÇLERE NASİHAT VE ÖĞÜT VERİRMİSİNİZ?ŞU GÜZİDE CEMAAT İÇERİSİNDE BİZLER İÇİNDE BİZEDE DUA EDERMİSİNİZ?YÜCE MEVLAM İNŞALLAH CENNET'TE SİZİNLE BERABER OLMAYI NASİP EDER.

CEVAP :İnşallah.Sizin yüzü suyu hürmetinize bizde gireriz inşallah.Normalde şimdi gençler,evlilik öyle enterasan birşey ki,bir vehçesi ile külli irade,bir vehçesi ile cüzzi irade.İnsanlar genelde cüzzi irade kısmınıda ,külli irade kısmına ram etmeye çalışıyorlar.Oysa CENABIHAK ve CENABI RESULALLAH evlilik meselesinde insanın tipik davranmalarını, evlilikte seçici olmalarını,evlenirken belirli hususiyetlerin göz önünde bulundurmayı emretmiş.Mesala ALLAH RESUL'ü diyor ki:"Üç şey için nikahlanın"Yani bir kadını üç şey nikahlayın.Bunları erkeklere tavsiye ediyor.Bir:İmanı için.,İki:Güzelliği için,Üç:Malı için."Siz imanlı olanı tercih ediniz"diyor ALLAH RESUL'ü (s.a.v.)Hazretleri.Müfessirler bunu sıralamışlar.Birinci derecede o kimsenin imanı önemli.Yani bir erkek evlenirken,karşıdaki bayanın ilk önce imanını ,İslam'lı olmasını sorgulayacak.Yani o kimsenin,tabi bunu sorgularken,insanlar biraz daha böyle dış olarak,zahiri olarak sorguluyor.Yani erkeklerin en büyük düştükleri hatalardan birisi şu.Karşıdaki evlenecek oldukları kadınların,örtüsüne bakıyorlar,namazına,mantosuna bakıyorlar.Ahlakına bakmıyorlar.Ben arkadaşlara yıllardır diyorum ki:"Evlenecek olduğunuz bayanında,evlenecek olan erkekğinde ahlakına bakın"Bir kadının örtüsü,mantosu,tarikatta olması,cemaatte olması ölçü olmasın ya onun ahlakı ölçü olsun size.Birinci derecede ahlakı ölçü olsun.Ondan sonra güzelliğine bakın.Hatta birinci derecede ahlakı ondan sonra bir kadında aranacak olan özellik ev işi,el işi,sonra güzelliğine bakın.Yani sabah kahvaltısında güzelliğini ekmeğin üzerine sürmüyorsunuz kadının.Adam saat 7'de evden ayrılacaksa,kadın 10'da kalkıyorsa,adam için bu geçerli birşey değil.Şimdi belkide önemli değil bu.Evlenince önemli.Adam evlenmiş daha gencecik,elinde boğaça poşeti ile dolaşıyor. sabahleyin. Veya gidiyor iş yerine,fırına abone olmuş,ya şimit alıyo,ya poğaça alıyor her sabah.Birgün birine dedim ."Oğlum sen yeni evli değilmisin?"dedim ben."Evet " dedi."Ne oğlum,poğaçacı fırınına abonesin sen"Her sabah gidiyor poğaçacı fırınından poğaça alıp geliyor.Dükkanda kahvaltı yapıyor.Poğaça ile çay.Böyle baktı bana melül,melül."Alışmamışık ya" dedi."Ya ne alışmaması" dedim."Hanımını kaldır.Sabahleyin kalksın sana kahvaltısını hazırlasın."E yok o kadında da o kültür yok.Erkekte de o kültür yok.Yani bir erkek bir bayanda arıyacak olduğu özellik ,önce ahlaklı olacak.Örtüsü var dil çatal,dil tek değil.örtüsü var ,yüz mahkeme suratı,pardon yüzü mahkeme duvarı gibi,tebessümü yok,hoşgörüsü yok,yumuşaklığı yok,anlayışı yok.Bir laf söyle on laf işit.At duvara kaç kenara ,ya kafanı yarar,ya gözünü çıkarır.Ne ?Örtülü.Ne ?Bir Tarikat'a müttesir.Ne?İşte filancı şeyhe bağlı,filanca Tarikat'a bağlı,filaca cemaate bağlı.Önce ahlak! Ahlak! Erkek erkekte aynı.Sakalı çok güzel,takkesi çok güzel,cübbesi çok güzel,akşam olunca yumruğuda çok güzel.Bu ne derviş?Yok böyle derviş,devrilmiş o.Ha o zaman,erkeklerde,kadınlar ilk önce yakışıklılık arıyorlar.Yakışıklı olacak.Eğer İslami düşünüyorsa,ya sakallı,ya namazında abdestinde.Değil kardeşim! Erkekğinde ahlaklısını ara.Adamın sakalı,cübbesi,şalvarı,namaz kılıp,kılmaması değil,ahlakı birinci derecede olsun.Adamın ahlakı düzgün olsun ya.Ahlakına bakın.O zaman evlenecek olan şahıslar ister erkek olsun,ister bayan olsun,birbirinde güzel ahlak arıyacak.Eğer birbirinde güzel ahlak yok ise,ALLAH muhafaza eğlesin.İsterse "Tarikatın göbeğinde oturuyorum" desin.Şimdi insanlar bu noktada Takikatı şey yaparlar,bağlı oldukları tasuvvufi ekolü veya cemaatı referans gösterirler.Bu Nur'cu,bu Feytullah Hoca'nın cemaatında,bu Kadiri,bu Mevlevi,filaca şeyhe bağlı,bu filanca Tarikat'a bağlı.Ya kime bağlı olursa olsun.Ahlakına bakın.Hem erkek ,hem kadın için geçerli.Ahlakı uygunsa ,düzgün ise,anlayışı düzgün ise,evdeki hal ve hareketleri düzgün ise,söyliyecek hiçbir lafım yok benim.O ev Cennet'ten bir köşe olur.Cennet'ten bir köşe olur o ev.Ama ahlakı düzgün değil ise,ahlakı normal ahlak standartlarından aşağıda ise,isterse o kafasını secdeden kaldırmasın.isterse o Tarikat'ın göbeğinde olsun.ALLAH muhafaza eğlesin.Kaç ondan kaçabildiğin yere kadar.Bir kimsenin ahlakı ahlak değil ise,kaç ondan kaçabildiğin yere kadar.İsterse sabaha kadar namaz kılsın o.İsterse sabaha kadar namaz kılsın.Bak çok açık söylüyorum.Çok açık.O zaman evlenecek olanlar,birbirlerinde önce ahlaklarını sorgulayacaklar.Ahlaklarına bakacaklar.Ondan sonra güzelliklerine ve zenginliklerine baksınlar.Ama şimdi o iş değişti.Şimdi hem erkekler,bayanlarda,hem de bayanlarda erkeklerde zenginlik arıyorlar.Kadınların erkeklerde zenginlik aramalarını normal karşılıcam ama erkeklerde kadınlarda zenginlik aramaya başladılar.Erkeklerde pasifize oldu.Yani şimdi erkekler bakıyorlar,ya bayanın malı mülkü olucak yada çalışan olucak.Neden?Ben diyom ki "Ya neden çalışan tercih ediyorsun?""Ya işte maaş yetmez,benim kazandığım yetmez"Adam ev bakmaya niyeti yok adamın.Kadın çalışacak ,adam yiyecek.Tarıma dayalı önceden öyle idi.Orada kadınlar çalışır tarıma dayalı,önceden öyle hala daha aynı. Karadeniz'de kadınlar çalışır, adamlar kahvede otururlar. Bizim Ege Bölgesi'nde,İzmir Bölgesi'nde de bazı köylerde kadınlar çalışır, adamlar evde, köy kahvesinde otururlar. Şimdi şehirlerde de değişen birşey kalmadı.Kadınlar tarıma dayalı yerlerde dururlarken,orada çalışıp, ezilip, adam bakıyorlardı, şimdi şehre göçtüler, konfeksiyonda, orada, burada, herhangi iş alanında kadınlar çalışıyor,evde adam bakıyorlar. Adamlarda bundan rahatsız değil ha! Bizim gençliğimizde adamlar bundan rahatsız olurlardı. Derlerdi ki:"Karı parasımı yiyeceğiz? Çok abiyane tabirle. Veya birisi öyle birşey ise,ona kem gözle bakarlardı. "Bırak ya o hanım parası yiyor" filan.Sanki harammış gibi o para.Ama şimdi de insanlar o paraya dikmişler gözü.Hanımı çalışsın da o yisin.Hanımı getirsinde o rahat etsin veya hanımı annesinin babasının evinden getirsin de o rahat etsin.Yani bu noktada böyle bir anlayışıda değişiyor.ALLAH muhafaza eğlesin.E tabi biz bu anlayışıyla yetişmediğimizden,ben kendi nefsim için söyliyim,bana tuhaf geliyor biraz.Yani işte kadın,hala daha gitçek eve bakçak,eve harcıyacak veyahut ta kadın gidecek çalışacak,evine bakacak,adama bakacak en azından.Hani katkıda bulunsa diycem neysede adam bakılıyor evde.ALLAH muhafaza eğlesin.O yüzden evlenecek olanlar, bu konulara yani geniş bir mesele uzatmak istemiyorum. En önemli mesele birbirlerinde ahlak arasınlar ve evlendiklerinde birbirlerine ahlaklı davransınlar.Şu anda da evli olanlar,evlerinde birbirlerine ahlaklı davransınlar ve ahlak seviyelerini yükseltsinler. Ahlak seviyelerini inceltsinler. Ahlak seviyelerini derinleştirsinler. Ahlak seviyelerini genişletsinler ve o güzel ahlakla ,güzel ahlakla evlerini cennet bahçesine çevirsinler.Bir kimsenin ahlakı düzgün ise,düzgün ise! O kimsenin namazıda eksik olsa,orucu da eksik olsa,orucuda bakın ibadetten eksikliği olsa,ALLAH onu affeder.Çünkü ahlakı güzel.Bana deseler "Birisi var namazı,orucu,örtüsü eksik kadın olarak ama ahlakı çok yüksek.Birisinin namazı,abdesti var ahlakı bozuk.Hangisini tercih edersin?"Ben ahlakı yüksek olanı tercih ederim.Zamanla o namazı kılar,ona namazı anlatırsın,ona namazı söylersin,namazı tatlılaştırırsın,namazı o çok güzel kılar.Çok iyi oruç tutar.Güzel ahlak her yerde övülür ve üste çıkar.Zeytin yağ gibi herşeyin üstüne çıkar güzel ahlak.Ve ALLAH RESULÜ'de diyor ki: "Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim" O zaman ahlakımızı güzelleştireceğiz.Evlerimizde,iş yerlerimizde,çocuklarımıza,eşlerimize,anne ve babalarımıza akrabalarımıza karşı güzel ahlaklı davranacağız.İnşallah.

SORU :EVİMİZDE BULUNAN SİVRİSİNEK VE BÖCEKLERİ ÖLDÜRMEMİZDE BİR SAKINCA VAR MI?

CEVAP :Ne soru ya ! Hakkınızı helal edin.Yok bir sakınca.İnsanlar zevk için bir hayvanı öldürürlerse bu caiz değildir.Hayvana zulm etmiş olurlar.Ama sivrisinek zevk için veya sinek zevk için öldürülen bir hayvan değil.Şeriaten bir sakıncası yok.Amma velakin deseniz ki: "Ya işte ben öldürmek istemiyorum"Öldürmeyebilir.Tarikaten de öldürmez.

SORU :BİR MÜSLÜMANA HRİSTİYAN YADA GAVURA BENZİYORSUN DENMESİ GÜNAHMIDIR?

CEVAP :Bir kimse mümin ,mümine böyle bir benzetmede bulunması uygun değil.Ama kıyafetinden,ama saç kesiminden ,ama yaşam tarzından dolayı birisinin yüzüne karşı "Sen Hristiyan'a benziyorsun" deyipte eleştirmesi uygun değil.Bu uygun değil.Birisinin yüzüne karşı birisini eleştirmeyin bir şeyi.Bir eksikliğini dini olsun,ibadet noktasında olsun,herhangi bir şey olsun yüzüne karşı eleştirmeyin.Toplumumuzun yaptığı en büyük hatalardan biri bu.Yüzüne karşı eleştiriyoruz biz."Yani benim söylediğim doğru ya" senin söylediğin doğru olsa dahi onu yüzüne karşı eleştirme sen.Yüzüne karşı sen neden? Kadınlar bilhassa çok."Sen neden örtünmüyorsun?Sen örtün."Veya "Sen neden böyle kıyafetlerle dolaşıyorsun?"Veya "Sen bunu neden böyle yapıyon?Bunu böyle yapma""Sen neden yapıyon?Yapma"Bir kimseyi yüzüne karşı eleştirilmez.Bu İslam ahlakı değil.Peygamber (s.a.v.)Hazretleri hiç kimseyi yüzüne karşı eleştirmemiştir.Yüzüne onun eksikliğini vurmamıştır.Siz bir konuyu anlatabilirsiniz.Dini bir ölçüdür,dini bir doğrudur.Siz o doğruyu anlatırsınız.Örtünmek var mı?Evet var.Örtünmenin şekli şemali var mı?Var.Kadınlar yüzlerini,ellerini,ayaklarının haricindeki yerlerini örtücekler.Örtünmek bu.Neyle örtüyo ise,örtsün.Ama birisine kalkıpta siz "Sen neden örtünmüyorsun?"demek kadar yanlış birşey yok.Veyahut ta erkekler birbirlerine "sen neden sakal bırakmıyorsun?" Ya sana ne?Sen sakal memurumusun orta yerde?ALLAH seni onlamı vazifelendirdi?Adam memurdur, amirdir, işyerinde uygun değildir,çalıştığı yaptığı iş uygun değildir.Bu onu neden eleştiriyorsun "Sen neden sakal bırakmıyorsun"Veya "Sen neden şalvar giymiyorsun"Giymiyordur.Yani şalvar giymek ayetlemi sabit.İnsanların eksikliklerini insanların yüzlerine vurmak kadar büyük kötülük yok.Bunu unutmayın.Birinin eksikliğini birinin yüzüne söylemeyin.Hele bu dinsel bir eksiklik ise.Bizi ilgilendirmez.Biz dini tebliğ etmekle vazifeliyiz.Bütün müslümanlar dini tebliğ etmekle vazifeli.Dinin yaşanıp yaşanmadığını, uygulanıp, uygulanmadığını biz tetkik etmek mecburiyetinde değiliz.O bizi bağlamıyor.O kimsenin şahsi dairesinde.O eğer İslam,devleti bağlayan,İslam Devleti ise,islam Devleti'ni bağlayan birşeydir.İslam Devleti toplumun arasında bir hukuk koyar,ancak ona bakar.İnsanların evinede karışamaz.İnsanların işyerinede karışamaz.O kimsenin evinde şarap fıçısı vardır,İslam Devleti gidip o adamın şarap fıçısına dokunamaz.Satarken yakalarsa,cezasını verir.Veya o kimseyi içkili dışarıda yakalarsa cezasını verir.Adamın evinde şarap bulunduruyor diye İslam Devleti o adama İslam Hukuku ceza vermez.Enteresandır.Bilmez hiç kimse bunları.Zannederiz ki biz;İslam Devleti'nde adamın evinde içki varsa ceza verilecek.Hayır efendim!İslam Hukuku bir kimsenin evine karışmaz.Adam evinde sabahtan akşama kadar içse ,dışarı çıkmasa İslam Hukuku ona ceza veremez.Veremez.Ama dışarı çıkarsa sarhoş halde,onu sarhoş yakalanırsa o veya ona hukuk o zaman ceza verir.Veya satarken yakalanırsa, hukuk ona ceza verir.Ayrı mesele.A o zaman biz insanların yüzüne dini bir eksikliğini eleştirmeyeceğiz.O adamda kalkar sizin eksikliğinizi eleştirir.Herkesin eksik bir yönü varmıdır?Vardır.Sen o adama dersin ki "Sen neden namaz kılmıyorsun?" O da derki:" Sen neden sakal bırakmıyorsun?"O da der ki:"Sen neden Hacca gitmedin?Altındaki arabaya bak.20.Milyar Lira.Senin Hristiyan veya Yahudi olarak ölmende bir behis yok" der.Hadi çık işin içinden."Sen neden Hacca gitmedin?Senin oturduğun daire 150.Milyar Lira.Bu daire alıncaya kadar Hacca gitseydin"dese ne cevap vereceğiz adama."Kenarda varmı 10 Milyarın?" "Var.Sana Hac farz kardeşim""Gitmessen Hristiyan yada yahudi olarak ölmende bir behis yoktur"dedi.Ne cevap vereceksin.Eksiklik eksikliği getiriyor.Sen onun bir eksiğini söylersin,o senin bir eksiğini söyler.Ve böylece insanların arasında buğuz oluşur,düşmanlık oluşur,kardeşlik hukuku bozulur.O yüzden İslam insanların birbirlerine karşı yüzlerine karşı eleştirmelerini uygun görmemiş.Eksikliklerini söylemelerini uygun görmemiş.Ama bir kimse dini doğrusunu sohbet eder anlatır,tebliğ eder.Tebliğ eder."Sen neden namaz kılmıyorsun?demez.Namazın faziletini anlatır,namazın farziyetini anlatır,namazın güzelliğini ,hikmetini,rahmetini,bereketini,lutfunu,ikramını anlatır.Namazı anlatır.Ama "Sen namaz kıl.Sen neden namaz kılmıyorsun?"deme hakkına sahip değil.Anne baba da değil.Hiç kimse değil.Ya birisine desen ki:"Sen neden namaz kılmıyorsun?"Biz onun küfrüne sebep oluruz."Sana ne ben Hristiyanım "dedi.Ne diyeceksin o zaman. Kulağımla şahit oldum.O yüzden örnek veriyorum.Öbürkü ona bastırıyor "Neden namaz kılmıyon?"diye bende yani bende bir toplu taşıma aracında gidiyorum bende.Bende seslenmiyorum.Kendi içimden diyorum ki:"Şimdi adam sigortayı attıracak "diyorum ben .Yani baskıya uğrayan.Şimdi onun konuşmalarından anlıyorum ben müdahele edeceğim döndüm baktım bastıran kimse müdahelecek gibi değil.Böyle çok bilgiç ,çok anaç,böyle çok babaç,çok böyle konuya hakimmiş gibi duruyor.En sonunda onu dedi o yanındaki kimse."Ben Hristıyanım varmı bir diyeceğin "dedi.O zaman o büyük büyük "Hristiyansan diyecek birşeyim yok canım"dedi.Bende döndüm o zaman."Hadi sen şimdi İslamı tebliğ et artık buna"dedim."Dinden çıkardın ya sen bunu "dedim."Şimdi bunu yeniden dine katmak için uğraş"dedim"Onu iyice dinsizleştir sen bunu"dedim.Bu döndü"Hacı efendi neden öyle söylüyon?"dedi."Ya sana ne kardeşim adamın namaz kılmadığından?"dedim."ALLAH sana vahiy mi etti?Dünyada yeryüzüne in.Kullarımdan kim namaz kılmıyorsa kafasına kılıçla vurur gibi namazı emret mi dedi sana ?"dedim.Yanındaki dedi ki:"ALLAH razı olsun Hacı Abi senden ya"Dedim:"Kardeşim sen bunun dediğine bakma.Bizim dinimiz öyle değil"dedim."Biz namazı tebliğ ederiz.İnsanların üzerine namazı kılması için baskı yapmayız "dedim."Bu dinimizin emri değil."dedim.Namazı kıldırmak için baskı yaparsanız,namazdan soğutursunuz insanı.Oruçtan soğutursunuz,dinden ibadetten soğutursunuz.Sevdirin.ALLAH RESULÜ diyor ki:"Sevdirin" ALLAH RESULÜ diyor ki:"Kolaylaştırın"ALLAH RESULÜ diyor ki:"Birşeyi sevdirerekten yapın" ALLAH BİZİ ONLARDAN EĞLESİN İNŞALLAH.HAKKINIZI HELAL EDİN.

 S O H B E T

 Cabire Bin Semüre (r.a.)Hazretleri diyor ki:"Sanki Resulallah (s.a.v.)Hazretleri'nin iki parmağını görür gibi oluyorum.Resulallah işaret parmağı ile yanındakini beraber uzatarak;"Benim gönderilmemle,Kıyamet'in arası şukadardır"diyordu.

Yani bu işaret parmağı ile orta parmağını böyle uzatmış diyor ki:"Benim gönderilmemle,Kıyamet'in arası bu iki parmağın arası kadar"Yakın."Benim gönderilmem işaret parmağı kadar,orta parmakla bu arası mesafesi ,yani bu iki parmağın kısalığı ve uzunluğu arasında mesafe ne kadar kısa ise,benimle Kıyamet'in arası da o kadar kısa" der.Çünkü Peygamber (s.a.v.)Hazretleri Ahir Zaman peygamberidir.Son peygamberdir.Ondan sonra başka bir nebi,başka bir Resul,başka bir peygamber gelmiyecek.Son peygamber olaması hesabı ile onunla Kıyamet'in arasınında çok kısa bir zaman vardır.Bize 1.000 yıllık,1.500 yıllık bir zaman çok uzun bir zaman gibi gelir.Oysa dünya hayatı olarak baktığımız da o çok kısa bir zamandır.Veya ALLAH 'ın herhangi bir zaman birimi ile,anlatmış olsa 1.000 yıl 1 gün gibidir.O zaman Kıyamet bu ümmetin üzerinde çok kısadır.Aslında Kıyamet hepimiz için kısadır.Yani biz dünyanın Kıyameti'ni hesaplıyoruz.Dünyanın Kıyamet'ini düşünüyoruz.Kendi Kıyameti'mizi düşünmüyoruz.Aslında bizim Kıyamet'imizde bu iki doğum ve ölün arasında bu iki parmağın arası kadar mesafesindedir.Kendi doğumu ve ölümü ile.Siz öbür Kıyamet'e bakmayın.Kendi Kıyamet'imize bakın.Peygamber (s.a.v.)Hazretleri bunu özünde dünya hayatı için,herkesin dünya hayatı için söylemiştir.Bunu Ehli Tasavvuf,Ehli kalp,Ehli sır kendi nefsinin üzerine bakar.Ve kendi nefsinin üzerinde düşünür.Kendi nefsinin üzerinde düşünerekten der ki:"Bizim doğumumuzla ölümümüz ,yani varoluşumuzla Kıyamet'imiz bu iki parmağın arasındaki mesafe kadardır.Gelin gafillerden olmayın.Gaflete düşüp,nefis bizi dünyanın Kıyamet'ine yönlendirir.Der ki:"Kıyamet var.Kıyamet daha bize uzak.Kıyamet bize yakın değil.Kıyamet bizim üstümüze kopmaz."Çok abiyane tabirle söylüyorum.Be ahmak,be gafil! Be ALLAH'ı sevmekten uzak kardeşim benim! Peygamberi sevmekten uzak kardeşim benim! Kalbinde korku ve ümidi yaşamayan kardeşim benim! Ölüm sana geldiğnde senin Kıyamet'in kopmuş olucak.Ölüm sana ulaştığında senin Kıyamet'in kopçak.Öbür Kıyamet'in kopmasının bir anlamı yok.Senin Kıyamet'in ne zaman senin nefesin verildiği zaman,senin Kıyamet'in o nefes verilinceye kadar ki ömrün o kıyamet'in sonu senin.O yüzden gel! Sen o Kıyamet2i koparmadan sen kendi gönlünde Kıyamet'ini kopar.Ölmeden önce ölümü yaşa.Yani o Kıyamet kendi Kıyamet'in kopmadan gönlünde o kıyameti tecelli ettir.Halinde o Kıyamet'i tecelli ettir.Rüyanda o Kıyamet'i tecelli ettir.Ölümü tad.Ölümü yaşa.O ölümün acısını,o ölümün zehrini vücudunda,ruhunda,sırrında,kalbinde yaşa.Ölüm acılaştırsın senin her tarafını.Eğer sen ölümün acısını ve ölümün acılığını yaşamassan dirilmezsin.Sen yeniden dirilmek istiyorsan,ölümü yaşaman lazım.Yeniden dirilmek istiyorsan ,o ölümü tatman lazım.O yüzden Muhamedi Mustafa dedi ki:"Ölmeden önce ölünüz" O yüzden Muhammedi Mustafa dedi ki:"Tatlıları acılaştıran ölümü çok zikrediniz" O yüzden Muhammedi Mustafa dedi ki:"Dünya sevgisinden kurtulmak istiyorsanız,ölümü tefekkür ediniz"Sen ölmeyi bekleme.Sen öldüğün zaman çok uzak olucak herşey.Vakit geçmiş olucak.Zaman geçmiş olucak.Bir anlamı kalmıyacak.O zaman gelin bu gün ölümü yaşayın.Gelin bu an nefesinizi verdimişsiniz gibi hesabınızı kitabınızı yapın.O yüzden Muhammedi Mustafa dedi ki:"Siz ölüm gelmeden kendinizi hesaba çekiniz"Hazreti Ömer ne dedi?"Her gece ben kendimi hesaba çeker yatarım"dedi.Gelin her gece kendinizi hesaba çekin.Gelin her an kendinizi hesaba çekin.Eğer her an kendinizi hesaba çekmezseniz,ALLAH dostu olamazsınız.Her gece kendinizi hesaba çekmezseniz,evliyalar sınıfına geçemezsiniz.her an,her yaptığınız hareketin hesabını veremezseniz ve o hesabı kendinizde görmezseniz salih insanlardan olamazsınız.Salih insanlardan olmak için her an kendinizi hesaba çekip,her an tövbe edeceksiniz.Muhammedi Mustafa "Ben günde 70 kez ALLAH'a tövbe ederim"derken,başka bir Hadisi Şerif'te "Ben 100 kez ALLAH'a tövbe ederim"derken,başka bir Hazreti Aişe'nin naklettiği bir gecede,secdelere kapanıp,hüngür hüngür ağlayıp, toprağı ıslatıyorsa,gelin kardeşler Kıyamet'i şimdiden yaşıyalım.Gelin Kıyamet'imizi koparalım kendimiz.Gelin ölü bir yaşıyalım kendi kendimiz ve hergün milyon kez ölelim,milyon kez dirilelim.Gelin hergün milyon kez Kıyamet'imizi koparalım.gelin milyon kez o ölümün acısını tadalım.Milyon kez yeniden yanalım,kavrulalım.Milyon kez bizim külümüzü savursunlar kainata ve milyon kez ALLAH yine cem etsin bizi orta yere ve milyon kez o acıyı tatmadan,o sancıyı yaşamadan ve milyon kez yokolup,varolmadan zannetmeyin siz veli olucaksınız.Zannetmeyin ki salih insanlardan olucaksınız.Muhammedi Mustafa'nın çizdiği yoldan yürüyeceksiniz.Ölmeden önce ölüceksiniz.Ölümü çok zikretçeksiniz.Ölümü çok Tefekkür edeceksiniz.Ölümü çok anacaksınız.Ölümü çok düşüneceksiniz.Çok lezzetli bir yemek mi aklınıza geldi?Ölümü çok zikredeceksiniz.Birisini çok sevdiğinizimi düşünüyorsunuz,ölümü zikrederekten ondan ayrılacağınızı düşüneceksiniz.Evinizi çok mu seviyorsunuz?Ölümü zikredip evinizden olucaksınız,öldüğünüzde o ev size kalmayacak.Sizden sonrakinlere kalacak.Arabanızı çok seviyor olabilirsiniz,öldüğünüzde arabanız kalmıyacak.Eşinizi çok seviyor olabilirsiniz,öldüğünüzde bu dünya ya bırakıp gideceksiniz.Şimdi o muhafaza ettiğiniz ,korumaya çalıştığınız ilahlaştırdığınız bütün sevdaları terkedip gideceksiniz.Kalbinizde ne kadar helvadan put varsa,hepsini birer birer yiyeceksiniz aç kaldığınızda.Kimi çok seviyorsanız,aç kaldığınızda onu yiyeceğinizi bilin.Hani Hazreti Ömer der ya:"Biz helvadan putlar yapardık,karnımız açıkıncada onu yerdik"Şimdi insanlar helvadan put yapıyorlar.O gün onlar müşrikliklerinden yapıyorlardı,bu günde insanların sevdaları müşriklik.Biz sevdiklerimizi helvadan put yapıyoruz.Sevdiklerimizi helvadan put yapıp önce ibadet ediyoruz,karnımız açıktığında da yiyoruz.Kimi çok seviyoruz ?Eşimizi! Önce helvadan put yapıyoruz,sonra yiyoruz onu biz karnımız acıktığında yiyoruz onu.Kimi çok seviyoruz?Babamızı ! Vallahi de yiyoruz ,billahi de yiyoruz.Helvadan put yaparak yiyoruz onu.Farkında değiliz yediğimizden.Kimi çok seviyoruz? Üstadımızı! Vallahi helvadan put yapıp ,yiyoruz sonra.Kendimiz yiyoruz.Üstadımızı çatur çutur kendimiz yiyoruz.Hekvadan put yaparaktan.İşte o ölüm!İşte o ölüm zikri ,o ölüm rabıtası,o ölüm düşüncesi,o ölüm hayali,neyi çok seviyorsak bizi ondan uzaklaştırır ve gerçek sevgiye ulaştırır.Gerçek sevgi ALLAH sevgisidir.Gerçek sevgi Muhammed sevgisidir.Gerçek sevgi İlahi sevgidir.O ilahi sevgiye ulaşıncaya kadar gelin ölümü çok zikredin ve düşünün devamlı,deyin ki:"Bizim hayatla ,memak arasında ki farkımız,iki parmağımızın arasındaki mesafe kadardır.Bizim bu dünyadaki hayatımız iki parmağımızın arasındaki mesafe kadardır.Biz bunu devamlı rabıta edelim.Biz bunu devamlı düşünelim.Biz bunu devamlı hayal edelim ve diyelim ki:"evet.Biz bu kabristana gireceğiz"Diyelim ki bu kabristan bizim yolumuz.Bu kabristana biz uğrayacağız.Öyle diyerekten kendimizi dizayn edelim.Kendimizi düzenliyelim.Kendimizi belli bir noktaya koyalım.Kendimizi belli bir alana çekelim.Kendimizi belli bir noktaya ve alana çekerekten kalbimizi tertemiz edelim,düzenliyelim,kalbimizi bir hoş edelim.Ne ile?Zikrullah ile.Ne ile?ALLAH sevgisi ile.Ne ile?Resulallah sevgisi ile.Ne ile?Kur'an ve sünnet sevgisi ve bağlılığıyla.Bizi iyi edecek olan ancak o ve biz o zaman bu Hadisi Şerif'i daha iyi anlıyacağız.O zaman o gerçek Kıyamet'in olduğuna bakıcağız.Senin Kıyamet'in günahı işlediğin andır.Senin Kıyamet'in uyuduğun andır,gözünü kapattığın andır.Senin Kıyametin nefes alıp-veremediğin andır.Senin Kıyamet'in nefesi verip alamadığın andır.Sen ölümüde bekleme.Sen kendi ölümünü bekleme.Sen hergün ölümü alıp vermektesin.Her an hayatı ve mematı,yani diriliği ve ölümü yaşamaktasın.Nefesi aldın dirisin,verdin ölüsün.O zaman her nefes,her nefes,ölüme bu kadar yakın sana.Her nefes kadar.Nefes alıp veremediğinizi düşünceksiniz.Nefesi alıp veremediğinizi düşünceksiniz ölün bu ve her nefes alış verişinizde eğer ki ALLAH'ın zikri yoksa düşünün şimdi,kendi kendinize rabıta edin,hayal edin,tefekkür edin.Nefes alırken ALLAH aklınızda mı değil mi?Nefesi verirken ALLAH aklınızda mı değil mi?Her alış verişinizde ALLAH'ı zikredip ,zikretmediğinize bakın.Size çok basit ALLAH'ın gönlünüze yerleşip yerleşmediğine dair işaret.Çok basit.Hani ALLAH RESULÜ der ya:"ALLAH'ın sizi ne kadar sevdiğini merak edermisiniz?"Ederiz ya Resulallah""Ne kadar sevdiğini öğrenmek istermisiniz?""evet ya Resulallah""O zaman ALLAH'ı ne kadar sevdiğinize bakın "der.Siz ALLAH'ı ne kadar seviyorsanız ,ALLAH 'ta sizi o kadar seviyor."Ya ben ALLAH'ı çok seviyorum"ALLAH'ta seni çok seviyor o zaman.Ama çok sevdiğine bize bir işaret getir.Bize bir delil getir.Kendine bir delil koy ALLAH'ı çok sevdiğine işaret.Ne kadar haramlardan uzak durdun?Ne kadar ALLAH'ın farzlarını yerine getirdin?Ne kadar ALLAH'ı çok zikrettin?Ne kadar iyi ahlakını önüne koydun?Ne kadar ahlaklı davranabildin?Önemli olan bu.O zaman gelin kendimize çeki düzen verelim.Bizim için her nefes alış veriş Kıyamettir.Her nefes alış verişte nefesimizi ona göre düzenliyelim,dizayn edelim.Bir kısım Ehli Tasavvuf veya bir kısım Müslümanlar ölüm olarak bu dünyadan göçüp gidecekleri anı hayal ederler.Ehli Tasavvuf için bu değildir.Ehli Tasavvuf bir kısmı gece ölüceğini düşünerekten geceyi hesaplar,ama asıl sır ehli olan,marifetullah ehli olan,her nefes düşünür.Tercih edin şu an nefesini verirken ne olarak vercem.O yüzden o insanlar boş lakırtı yapmamışlar hiç.Yanlarına gitmiş insanlar uzun müddet konuşmamışlar.ALLAH'ı zikretmişler.Boş laf konuşursak o esnada nefes biterken biz ALLAH'ın huzuruna nasıl varırız.Onun yüzüne nasıl bakarız diye düşünmüşler.Boş lakırtı etmemişler hiç.Boş lakırtı olacağı zaman hemen taşlarını ağızlarına almışlar,başlamışlar ALLAH'ı zikretmeye.Haatta bir kısım o salih insanların etrafındaki toplanan ham dervişler "ya bizimle konuşmuyor bizimle küs heralde" deyip çekip gitmişler.Onlarda hiç bakmamışlar onların çekip gittiklerine.Demişler ki:"Bunlar ham anlıyamadılar hala daha bizi.Biz Melayani konuşmaktan uzak tutalım kendimizi."Öğle hesap etmişler kendilerini.Melayani konuşmamışlar.Melayani davranmamışlar.Yani boş ,faydasız işlerle uğraşmamışlar.O zaman ölüm size yaklaşmadan ölüm size gelmeden meleyani şeylerden,boş şeylerden,boş muhabbetlerden uzak durun.Ve insanlar boş muhabbet ederlerken,siz içinizden gizlice ALLAH'ı zikredin.Zikrettiğinizi onlara hissettirmeyin.Hani kimi insanlar vardır,böyle herkes sohbet ederken o böyle başlar kafasını sallamaya.Arkadaş zikrediyor orada.Veya tespihini alır 99'u (Mustafa Efendi başını sallar sessizce)Yani siz boşsunuz,ben doluyum.Tasavvuf o değildir.Tasavvuf herkesin içerisinde ALLAH'ı zikrettiğini kimseye belli etmemektir.Gösterişten uzak,şatahattan ve şatafattan uzak.O yüzden Ehli Tsavvuf sakala,cübbeye,sarığa,şalvara,erkekler olarak,kadınlar olarakta böyle işte çok afedersiniz,feraceye ,gözü kaşı kapatmaya varıncaya kadar bakmazlar.Ehli Tasavvuf makul daire içerisinde,şeriat dairesi içerisinde,kendi halini saklamayı özenin.Kendi halini sakla.Zikrettiğini sakla.Çok ibadet ettiğini sakla.İyi rüyalar gördüğünü sakla.İyi hal gördüğünü sakla.İnsanlar şimdi yollara düşürmüşler bunları,ayaklara düşürmüşler.Ehli Tasavvuf ayağa düşürmez.Saklar.Gider ehline anlatır,gider Şeyhine anlatır.Şeyhi bunu arkadaşlarına anlat derse anlatır.Neden?Şöhrete düşmemek için.O yüzden gelin kardeşler şöhrete düşmeden,melayaniye ,boş şeylere düşmeden,ALLAH'ı zikredin.Ve her nefesinizin son nefes olarak görün.Ve her nefesinizi son nefes olarak görürseniz o zaman haliniz başka olucak.Şimdi tefekkür edin kendi kendinize çok basit.Şu anda kendi kendinize Tefekkür edebilirsiniz.Son nefesimizi veriyoruz diyin.Son nefesi verirken nasıl vermek isterdiniz?ALLAH ALLAH ALLAH..... BİTTİ BÖYLE Mİ? Yoksa şunu alamadım,bunu satamadım,şurdan çek ödenmedi,burda yan yattı,burda çamura battı,şu hatunu alamadım,şu çocuğu büyütemedim,bunu ünüversiteye gönderemedim,bunu zengin edemedim böyle mi ölmek isterdiniz?Yoksa ALLAH ALLAH ALLAH öyle mi ölmek istersiniz?Ölürken Muhammedi Mustafa'yı seyrede seyrede mi ölmek isterdiniz?Daha ilerisini söyliyim.ALLAH'ı seyrede seyrede mi ölmek isterdiniz?Yoksa alamadım,satamadım,bu evide bırakıyom,bu çocuğuda bırakıyom,eyvah buda gitti elimden diyerek mi ölmek istersiniz?İşte o yüzden ALLAH RESULÜ demiş ki:"Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz,nasıl ölürseniz öyle diriltilirsiniz"O zaman nasıl diriltirilmek istiyorsanız öyle yaşayın.Nasıl diriltilmek istiyorsanız öyle yaşayın.Bu aslında en kısa birim için de geçerlidir.Nasıl dirilmek istiyorsan öyleyse son nefesini öyle ver.ALLAH diyerek mi diriltilmek istiyorsun,şu anda evet nefesini ALLAH diyerek ver.ALAH diyerekten nefes al.Ve insanlara bu halini anlatma ,bu halini açıklama.Bu halini bozma da.Yürü ALLAH diyerekten.Araba kullan ALLAH diyerekten.Çalış ALLAH diyerekten.Konuş kalbinde devamlı ALLAH olsun.ALLAH bizleri o kullardan eğlesin inşallah.HAKLARINIZI HELAL EDİN.ALLAH GECENİZİ HAYIR ETSİN.GÜNDÜZÜNÜZÜ HAYIR ETSİN.AYINIZI ,YILINIZI ÖMRÜNÜZÜ HAYIRLI EĞLESİN,ALLAH RIZASI İÇİN EL FATİHA MA SALAVAT. AMİN

ÇEVİREN : İstek çalışkan - This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  i-4 i-3 i-2 i-1 instagram
canliyayin
b 1
salavatıseba
b-3
b-4
b-5
b-6
b-7
b-2
b-8
b-9
Welcome 200GBP Bonus at Bet365 here.